Kopenhagen, laatste veerboot en schon wieder in Deutschland

31 juli 2012 - Lübeck, Duitsland

Heerlijk geslapen op de luxe camping, maar eigenlijk waren er op deze luxe camping iets te weinig sanitaire voorzieningen. Lang moeten wachten! Maar goed, even voor het door de camping gewenste uitcheck van 12.00 uur de camping verlaten en richting Kopenhagen gegaan. Hierbij kwamen we over de lange, hoge Oresundbrug. Het was leuk om te zien hoe de zonnige skyline van Malmö mistiger leek te worden en de mistige skyline van Kopenhagen, zonniger.

In Kopenhagen was het weer een hele toer om de camper kwijt te raken op een parkeerplek. Er waren op zich parkeerplaatsen zat, maar die waren allemaal vol. Uiteindelijk was er een plekje langs de weg waar we hem gezet hebben. Kopenhagen is een gezellige stad met winkels, mooie gebouwen en een aantal design winkels. Opvallend was ook hier weer het pretpark midden in de stad en de mooie botanische tuin. Ook was er een LEGO winkel met verschillende grote LEGO poppen en een aantal kleine nagebootste steden. Erg grappig om te zien. Na een paar uur rondgelopen te hebben en de bijna laatste kronen aan een ijsje besteed te hebben terug naar de camper gelopen.

Toen was het tijd om de reis voort te zetten naar de haven van Rodby in Denemarken. Op de veerboot bekroop ons allebei een beetje een weemoedig gevoel. Over drie kwartier zouden we weer sinds een kleine drie weekjes voet (nou ja band ;-)) op vast europees land zetten. Toen we Duitsland inreden (na een “dineetje” op de boot wat door Edwin als categorie MC. bestempeld werd, maar door mij nog erger dan dat) zagen we een grappig iets; ook de trein ging op de boot! In Duitsland richting Hamburg gereden, waar we morgen als laatste dagje een sauna zullen bezoeken. Donderdagochtend zullen we dan de reis naar huis voorzetten..

Evaluerend was deze rondreis door Noorwegen, Zweden en Denemarken supersjiek. Eigenlijk zijn alle superlatieven van mooi en leuk op zijn plaats! Zoals ik al zei hebben we allebei een beetje een weemoedig gevoel. Heel jammer dat ons avontuur ten einde loopt! We raden dit iedereen aan; Scandinavië en dan (vooral) Noorwegen is een land dat je gezien moet hebben!!

Statistieken:

kilometerstand vertrek First camp, Malmö (S)

kilometerstand bij veerboot, verlaten Scandinavië 26554

kilometerstand aankomst Campingplatz Lübeck-Schonbrücken, Lübeck (D) 26691

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peggy:
    6 augustus 2012
    Noe sjnap ich het sauna verhaal ;-) Hub net de verhalen pas gelezen......