Duitsland, adieh.. Dänmark it is!

14 juli 2012 - Merzen, Duitsland

Redelijk goed geslapen in het knusse bed. Rond de klok van 10 vertrokken van de camping in Duitsland. Al vrij snel reden we op de A1 bij Hamburg een file in en zo zijn we er nog een stuk of 3 tegengekomen. Onderweg stel je je dan vragen als “hoe heten inwoners van Hamburg eigenlijk”? Tja…hamburgers?! Ook heb ik een halve doos kleenex erdoorheen gesnoten.. Het wordt tijd dat mijn neus nu weer eens “gewoon” gaat doen. Maar de Deense kust was ons doel en de Deense kust hebben we bereikt ;-). Op een gegeven moment dan toch het bordje Dänmarke langs de autobaan en heel veel Deense auto’s volgeladen met boodschappen vanuit Duitsland.  We zitten in het plaatsje Esbjerg, op het vaste land van Denemarken. De zee ligt op 400 meter van de camping waar we dan ook even een korte wandeling hebben gemaakt. De camping is mooi, schoon en niet te vergelijken met gisteren. Geen tuinkabouter te zien en wat ook opvalt is dat de “Hollendere” maar op één hand te vinden zijn. Die liggen ook in 2012 vast weer met z’n allen aan de Franse of Italiaanse rivieras!

Morgen zullen we rustig aan vertrekken en een korte reis noordwaarts maken.

Statistieken:

kilometerstand vertrek Campingplatz Tho-Bo garten, Merzen (DE) 23272