En, weg!

13 juli 2012 - Merzen, Duitsland

Rond 8.30 uur hebben we de camper opgehaald. Na een uitleg van een meneer die zelf goed moest nadenken, maar er wel ook mee weg was geweest gingen we op weg naar huis. Daar de boel ingepakt, gepoetst en vertrokken. Eerst nog even langs beide ouders en toen kon de reis echt beginnen. Onderweg was het wisselvallig weer, maar het liep goed door. Al de eerste keer moeten tanken en de camper geeft aan dat we ongeveer 1 op 9/ 10 rijden! Grof geteld houdt dat in dat we ongeveer 1500 euro aan diesel kwijt zullen zijn deze vakantie! (Thuis maar weer even op ons milieutje lettenJ). Bij het tankstation ook maar de inwendige mens verzorgd en ja..dat was echt wegrestaurant eten. Al viel het nu niet zo tegen als dat het altijd tegenvalt na een week heerlijk Italiaans eten in Dolomiti.. Rond 20.00 uur zijn we op zoek gegaan naar een plaats waar we de camper neer konden zetten. We waren op een soort industrieterrein naast een caravanwinkel, maar dat voelde een beetje raar. Om nou tussen allemaal nieuwe en tweedehandse caravans te gaan staan?! En de plek was er wel voor bedoeld.. Toen maar even verder gezocht met de TomTom (en die ook een beetje meer ingesteld ;-) op camping als NP enzo)... 11 kilometer verderop was de campingplek Tho-Bo garten. Edwin ging vragen bij de bistro en ik, die achter het stuur zat, hoopte maar dat er niemand achter me zou komen, want de camper paste maar nét in het straatje. Aan de kant gaan was onmogelijk en draaien…tja draaien was ook onmogelijk, maar dat heeft meer gelegen aan mijn camper-rij kwaliteiten. Haha.. maar al doende leert men, over een paar dagen draai ik hem om een dubbeltje ;-).

De Campingplatz is te vergelijken met Vinkenslag op zijn oudst… Overal chaletjes met tuintjes die thuis horen bij “Jambers” of “Man Bijt Hond”. De tuinkabouters zijn niet te tellen en de op zonnenpanelen werkende ledlampjes ook niet.. Toch hebben we de camper sjoen geparkeerd en hebben we op de vakantie getoast met een lekker Brandje!

Morgen gaan we op weg naar Denemarken; de Deense kust is het doel ±400km.

Statistieken:

kilometerstand vertrek Maastricht 22920